Moj okoliš, moja budućnost!

Volonterstvo, kao ni teme okoliša,klime i održivog razvoja, nisu dovoljno zastupljeni u kurikulumima osnovnih i srednjih škola. Djeca i mladi općenito nedovoljno volontiraju i nisu upoznati s mogućnostima volontiranja. Uz to, zaposlenici škola i udruge koje rade s mladima nemaju dovoljno znanja o menadžmentu volontera. Višegodišnja suradnja udruge Društvo za oblikovanje održivog razvoja (DOOR) iz Zagreba i Osnovne škole Stjepana Radića iz Brestovca Orehovičkog dovela je do obostrane želje da se cjelovito pristupi temi edukacije učenika o održivom razvoju, zaštiti okoliša i klimatskim promjenama te da se proaktivno djeluje na poticanje volonterskog angažmana učenika na tim temama. Glavna okosnica ovog projekta je izrada i pilotiranje programa školskog volontiranja za okoliš, klimu i održivi razvoj u OŠ Stjepana Radića Brestovec Orehovički, unutar kojeg će učenici osmišljavati i provoditi volonterske aktivnosti vezane uz pozitivno djelovanje na okoliš, održivi razvoj i klimu. Taj program škola će uvrstiti u svoj kurikulum, a nakon toga ćemo kroz niz regionalnih radionica organiziranih u 5 gradova program predstaviti i drugim školama. Također nam je cilj škole i udruge koje rade s mladima educirati za menadžment volontera i zainteresirati ih za daljnji angažman na ovom području.

Ciljevi projekta:

– Izgraditi kapacitete zaposlenika OCD-a i javnih ustanova za menadžment volontera,
– izraditi, provesti i diseminirati program školskog volontiranja za okoliš, klimu i održivi razvoj za osnovne škole,
– povećati broj djece i mladih koji volontiraju.

Iznos potpore:

1.140.212,86 HRK

od čega je 85% sredstava osigurano iz proračuna EU putem Europskog socijalnog fonda

Izvor sufinanciranja:

Projekt je sufinancirao Ured za udruge Vlade Republike Hrvatske.

Razdoblje provedbe projekta:

od 1. kolovoza 2017. godine do 31. srpnja 2019. godine

Rezultati:

1. Trodnevni seminar „Volontiranje u radu s djecom i mladima i menadžment volontera“ organiziran za zaposlenike udruga, škola i drugih javnih ustanova koji rade s mladima s područja Krapinsko-zagorske županije. 27 sudionika seminara educirano je o volontiranju u radu s djecom i mladima i o menadžmentu volontera. S obzirom da su sudionici projektnog elementa bili djelatnici organizacija civilnog društva ali i zaposlenici škola, znanje koje su stekli tijekom seminara primijenjeni su u nastavi i nakon završetka projekta.

2. Studijsko putovanje u Portugal na kojem su sudionici usvojili primjere dobre prakse. Sudionici su vidjeli i naučili na koji je način u okviru školskog programa moguće implementirati i provoditi aktivnosti koje spajaju teorijsko znanje koje učenici stječu tijekom nastave s praktičnim aspektima nastave.

3. Priprema programa školskog volontiranja za okoliš, klimu i održivi razvoj kojem prethodi intenzivna edukacija za menadžment volontera za projektne partnere.

4. Osnivanje i rad volonterske okolišne sekcije koju će činiti skupina učenika OŠBO koja će razrađivati volonterske aktivnosti vezane uz pozitivno djelovanje na okoliš, održivi razvoj i klimu. Učenici su educirani o navedenim temama te su nakon edukacije osmislili volonterske akcije koje će se provoditi u periodu od ožujka do prosinca 2018. godine. Rad sekcije nastavit će se u narednim školskim godinama.

5. Prijenos iskustava u druge škole u županiji su zainteresirane za implementaciju ovakvih volonterskih aktivnosti. Održano je 5 volonterskih akcija u školama koje su se dobrovoljno javile da bi željele sudjelovati u projektnim aktivnostima odnosno u aktivnosti replikacije školskog volonterskog kluba u druge škole.  U Osnovnoj školi Zlatar Bistrica, Lobor je provedena po jedna volonterska akcija; a u Osnovnoj školi Kumrovec i Bedekovčina po dvije. U osnovnoj školi Đurmanec učenici su prikupljali jabuke za svoju školsku kuhinju o čemu je izvijestio ravnatelj. Pri čemu je u volonterskim akcijama svim školama sudjelovalo 307 učenika

6. Izrada publikacije u kojoj će projektni partneri izložiti program školskog volontiranja za okoliš, klimu i održivi razvoj i mogućnosti njegovog uključivanja u školski kurikulum. Dodana vrijednost ove aktivnosti je što su prikupljene prakse iz cijele Hrvatske, te je publikacija poslana nizu škola koje nisu sudjelovale u implementaciji projekta.

7. Regionalne radionice diseminacije projektnih iskustava u Osijeku, Sisku, Krapini, Rijeci i Šibeniku na kojima su predstavljeni izrađeni program i mogućnosti njegovog uključivanja u školski kurikulum.

8. Tijekom provedbe projekta, partnerska škola Stjepana Radića u Brestovcu Orehovičkom je iz sredstava projekta nabavila meteorološku postaju koju su nakon toga nastavili upotrebljavati u nastavi prirode i društva i biologije, a sve s ciljem podučavanja o klimi i klimatskim promjenama kao načinu na koji vremenske prilike utječu na formiranje i promjenu lokalne klime.

Partneri na projektu

Forum za slobodu odgoja

Osnovna škola Stjepana Radića, Brestovec Orehovički

Zajedno do ugodnijeg stanovanja 5

Zajedno do ugodnijeg stanovanja 5

Zajedno do ugodnijeg stanovanja 5 Projekt „Zajedno do ugodnijeg stanovanja 5“ nastavak je istoimenih projekata na temu energetskog siromaštva. Jedan...

Moja učinkovita škola 8

Moja učinkovita škola 8

Moja učinkovita škola 8 U sklopu projekta „Moja učinkovita škola 8“  DOOR će educirati učenike i učenice Osnovne škole Vrbani o održivom razvoju,...

20 godina DOOR-a

Društvo za oblikovanje održivog razvoja je korisnik institucionalne podrške Nacionalne zaklade za razvoj civilnoga društva za stabilizaciju i/ili razvoj udruge. 

VIJESTI /

Vijesti

PROJEKTI /

Projekti

DOOR – Društvo za oblikovanje održivog razvoja
Slavka Batušića 7, 10 090 Zagreb
Tel: +385 (0) 1 4655 441

OIB: 19904220725

Hosting naše web stranice 100% se napaja električnom energijom iz obnovljivih izvora